Китайските производители се подготвят за година на ценова война

Конкуренцията тепърва ще се развихря

Мартин Дешев,
Xpeng MONA 03 китайски автомобили

, Xpeng/Facebook

Xpeng MONA 03 китайски автомобили

С богувахме се с 2024 г., която беше доста успешна за китайските автомобилни производители. Очакванията за новата година е, че може да видим истинското им развихряне – повече производство, още повече пазари, все по-силна конкуренция.

Основателят на XPeng Motors Хе Шиаопенг изпрати годината с писмо до служителите, в което описва прогнозите и очакванията си за 2025 г., съобщава Electrek. Той описва година, изпълнена с големи предизвикателства и промени.

XPeng Motors ще има за задача да увеличи разнообразието от модели, които в момента са седем. Освен това трябва да обърне внимание на вътрешни подобрения, чрез които да се позиционира по-добре на водеща позиция в Китай и да стане още по-конкурентна.

Паралелно с това XPeng ще трябва да развие и целта си да бъде водещ производител на световния пазар. 2025 г. ще даде началото на тази стратегия, като според Шиаопенг в периода 2025 г. – 2027 г. китайската EV индустрия ще навлезе в елиминационна фаза.

Ще започне свирепа ценова война и Шиаопоенг казва, че няма да чакаме дълго за нея. „Мога да направя смела прогноза и да кажа, че ценовата война ще започне още през януари“, коментира той.

Според него в момента много производители изостават с иновациите в сферата на технологиите и не инвестират достатъчно в проучвания и разработки. Той възлага на компанията и дългосрочни цели. Включително след 10 години XPeng да е водеща автомобилна компания в сферата на AI. А конкретно за 2025 г. XPeng ще се разшири с поне 6000 души, ще представи поне три нови или фейслифтнати модела и ще предлага колите си в поне 60 държави (при 30 в момента).

Думите му за голямата конкуренция бързо се потвърждават от новините от Xiaomi. Компанията се похвали, че е доставила 135 000 броя от първия си автомобил SU7. Неговите доставки започнаха през март 2024 г. с амбицията за 60 000 броя в рамките на годината.

Солидният скок над прогнозата е само началото. Xiaomi иска през 2025 г. да удвои доставките и да покаже втория си модел.

Китай електромобили електрически автомобил автомобили коли